Hogyan előzhető meg a kintlévőség?

Egyik ügyfelünkkel történt meg az alábbi eset. A vállalkozás kereskedelmi területen 5 éve működő, országosan 1500 megrendelővel rendelkező nagykereskedés.

Egyik ügyfelünkkel történt meg az alábbi eset. A vállalkozás kereskedelmi területen 5 éve működő, országosan 1500 megrendelővel rendelkező nagykereskedés. Történetünket és annak tanulságait azért osztjuk meg Önnel, hogy elkerülje a hasonló helyzeteket és egyáltalán ne keletkezzen kintlévősége.

Új vevő, további bevételek

Ügyfelünkhöz új vevő „kopogtatott”. Mint minden esetben, most is az értékesítők végezték a cégminősítést. A bevett szokást követték, megvizsgáltak, hogy a cég működik-e. Egy hazai építőanyag forgalmazó céget láttak, amely rendben működött és 2 évvel az esetet megelőzően jegyezték be, ezért 1 év pénzügyi adata állt rendelkezésre. A cégminősítést tehát pozitív véleménnyel zárták.

Az új vevő leadta az első rendelését. Ügyfelünk munkatársai az „új vásárló” státusz miatt előre fizetést kértek tőle. A vevő ezt készségesen teljesítette. Az együttműködés jól indult. Néhány hét múlva újabb megrendelést adott le a vevő. Az előre fizetés igényét ügyfelünk munkatársai továbbra is fenntartották, amit ismét gond nélkül teljesített a vevő. Az első megrendelés 3 millió forint -, a második megrendelés 7 millió forint értékű volt.

A harmadik megrendelésnél a vevő, egy komolyabb, 11 millió forintos árumegrendelést adott le és kérte, hogy ezúttal hadd rendezze a számlát átutalással. Mivel az első két megrendelést nem készpénzzel egyenlítette ki a vevő, ráadásul mindkét tranzakciót teljesítette előre fizetéssel, engedélyezték az utalásos fizetést. A pénz azonban nem érkezett meg a számla lejártakor.

A háttérben megbúvó negatív információk

Elkezdődött a behajtási procedúra. Sok-sok ígéretet kaptak ügyfelünk munkatársai, egy idő után viszont már azt sem, mert elérhetetlenné vált a cég ügyvezetője.

Ügyfelünknél a cégeket kizárólag akkor kezdték el komolyabban vizsgálni, amikor legalább 30 napos késedelme volt a vevőnek. Ezért ennél a cégnél is megkezdték az alaposabb utánjárást és érdekes információkra bukkantak, igaz, ekkor már késő volt:

  • a cég tulajdonosának 3 olyan cége volt már korábban, amelyek már nem működnek és több hatósági eljárás is van a cégekkel szemben
  • a céggel szemben több adóvégrehajtás is volt korábban
  • időközben a NAV felfüggesztette a cég adószámát

Hogyan kerülhető el egy ilyen helyzet?

Ügyfelünk ez után az eset után fordult hozzánk segítségért és megoldást keresett arra a kérdésére, hogy miként tudta volna elkerülni a 11 000 000 milliós kintlévőségét? A következőket javasoltuk neki:

  • Az értékesítőknek sokkal alaposabban kell elemezni az új vevőket, még az üzleti kapcsolat kiépítése előtt és nem elégséges egy „Működik-e?” vizsgálattal elintézni a cégminősítést.
  • A pénzügyi részleg ne akkor lendüljön akcióba, amikor már probléma van a partnerrel, hanem ők is elemezzék az új vevőt pénzügyi vonatkozásban. Megelőzni a bajt sokkal könnyebb, mint a kialakulás után kezelni.

Pontosan mennyibe kerül a 11 000 000 forintos kintlévőség, ha nem fizet az adós?

Elmaradt bevétel: 11 000 000 Ft
ÁFA: 2 970 000 Ft
Társasági adó: 1 100 000 Ft
Iparűzési adó: 220 000 Ft
Egyéb költségek: 50 000 Ft
Összesen: 15 340 000 Ft

Próbálja ki ingyenesen most!

Próbálja ki céginformációs rendszerünket most 5 napig ingyenesen, és ismerje meg a Credit Online nyújtotta egyedi előnyöket!